Author of the blog

My photo
They called him ACE.He live's in Ampang.He is the type of guy that you hate him at first and he will turn your back to prove you wrong.He is single and ready to get mingle again.He love photography and owns a nikon d80.ACE can play musical instrument aswell and if you play jazz or bossanova style,give him a call.He studies mass comm in Taylors University College Lakeside Campus.His a typical virgo guy with good sense of humor.PS:- dont believe in horocrap to much cuz its just crap hehe. Critics & comments are most welcome. Enjoy ! :]

Monday, April 12, 2010

BIG BOYS TOYS

TOYS !

Basically,this is not a tutorial vids on how am gonna unboxing a darth vader kit or kratos from God Of War..its just that am way toexcited on getting my new project which is building my first ever Gundam figure which i get it as a gift directly from Tokyo,Japan :)

FYI,This Gundam model that i got (RX-78-2 MG) is the old school model of the starting era of Gundam itself. Which means, this is the more like the first model of gundam battle robot heroes before they came up with something modern.
For me, as long as it looks kick ass, thats more than enough. Even the Japanese build the real structure of this model in tokyo park and its damn huge. Thats how they build it according to the real thing.

Well, Im pretty sure everyone in my era starts out build something as in a Tamiya car and other action figure..But yeah,i love toys! and i dont mind collecting them and make it my hobbies..plus its also would be a great way to express oneself in a different ways especially if you are the one who build it with your own hands. Lets start out with the picture!

RX-78-2

Manuals and tons of shit

All the manuals are in japanese and how the hell am i gonna read those kanji..ughh..anyway,This is like my first ever attempt to build this shit and frankly after openingthe manual pages one by one,its kindda hard..and if i happen to lost a slightly small component in any part,then you can say goodbye to this Gundam building career..

This is How the RX-78-2 looks like when its done

Shit...that was sweet aint it ? Wish me luck on building this ! ;)


No comments:

There was an error in this gadget